Adblue Oraz Czyszczenie, Naprawa i Regeneracja Dpf Toruń

Oferujemy kompleksową usługę począwszy od diagnostyki w celu potwierdzenia słuszności demontażu filtra w celu poddania procesowi regeneracji, wykonania wszystkich niezbędnych procedur adaptacji sterownika silnika, skończywszy na ustaleniu przyczyny zatkania filtra, w wielu przypadkach bez usunięcia przyczyny, filtr zapcha się ponownie w niedługim czasie,

dlatego tak ważne jest ustalenie powodu wyłączenia procesu automatycznej regeneracji, w większości przypadków jest to inna usterka podzespołów silnika wpływająca na nadmierne zadymienie spalin, niż naturalne zapełnienie filtra popiołem wynikające z przebiegu auta.

Regeneracja DPF / FAP | Naprawa Układów Oczyszczania Spalin

Filtr cząstek stałych DPF montowany w układzie wydechowym auta, jak każdy filtr z upływem czasu zapycha się i traci swoją wydajność. Kiedy to nastąpi na desce rozdzielczej auta zapala się kontrolka, zaś silnik zaczyna powoli tracić moc. Przechodzi w tzw. tryb awaryjny.

Gdy Chcesz Czegoś Więcej! Tuning Mechaniczny Toruń

Co To Jest DPF?

Jest to filtr cząstek stałych, znany również pod dwoma skrótami: DPF (z angielskiego – diesel particulate filter) oraz FAP (z francuskiego – filtre à particules) Jego zadaniem jest oczyszczenie spalin z cząstek sadzy.

Budowa i Zasada Działania – Twój Mechanik w Toruniu

Filtr jest montowany w układzie wydechowym auta. Zewnętrznie jest podobny do tłumika lub katalizatora. W środku jest wypełniony strukturą o dużej liczbie tzw. kanalików. Są one wykonane z porowatego metalu lub materiałów ceramicznych. To właśnie na tym wypełnieniu osiadają cząstki sadzy, które podczas procesu automatycznej regeneracji są wypalane we filtrze pozostawiając popiół zalegający w kanalikach. Często dochodzi do przypadków podwyższenia poziomu oleju w silniku, Jeśli proces automatycznej regeneracji zostanie kilka razy zatrzymany, może dojść m.in. do rozrzedzenia oleju silnikowego niespalonym paliwem dotryskiwanym do cylindrów podczas wypalania DPF-u. Jak poznać, że trwa proces tzw. wymuszonej regeneracji? W tym czasie dezaktywuje się system start-stop, wzrastają obroty biegu jałowego, wentylator chłodnicy pracuje na wysokim biegu itp, skutki jazdy na rozrzedzonym oleju kończą się przeważnie remontem silnika. Trzeba jednak pamiętać, że w 70% przypadków przyczyną zapchania filtra DPF oprócz naturalnego zużycia, jest uszkodzenie jednego lub kilku podzespołów sterujących pracą silnika lub samego filtra DPF. W wielu przypadkach wadliwe działanie podzespołów poniżej jest przyczyną zapchania filtra, ponieważ nie było spełnionych warunków wymaganych przez sterownik silnika do umożliwienia automatycznej regeneracji podczas jazdy.

  • Czujnik różnicy ciśnień filtra DPF
  • Przepustnica, lub przepływomierz
  • Zawór EGR
  • Wtryskiwacze paliwa
  • Układ turbodoładowania

Na Czym Polega Regeneracja DPF/FAP

1. Filtr DPF demontujemy z Twojego auta i przeprowadzamy proces regeneracji z użyciem profesjonalnej chemii i specjalnych maszyn. Przyjmujmy również filtry zdemontowane przez Ciebie, czy Twojego Mechanika Każdy filtr oceniamy pod kątem uszkodzeń mechanicznych, ponieważ uniemożliwiają one proces regeneracji. Jeśli filtr nie nadaje się do regeneracji, nic nie płacisz 2. Mierzymy ciśnienie zwrotne przed i po regeneracji, daje to nam rzeczywisty obraz wykonanej regeneracji.

  • Wypełniamy specjalistycznym płynem na kilka godzin, który ma za zadanie m.in wypieranie zalegającego oleju silnikowego, który mógłby utrudnić proces czyszczenia
  • Następnie filtr montowany jest w specjalistycznej maszynie, w której następuje proces czyszczenia wodą o wysokim impulsowym przepływie, filtr odwracany jest wielokrotnie w kierunku odwrotnym do przepływu spalin i zgodnie z przepływem aż do całkowitego oczyszczenia filtra z sadzy i popiołu
  • Proces jest uzależniony od stopnia zabrudzenia filtrów DPF, a procedura czyszczenia zostaje powtórzona aż do skutku
  • Opróżnienie filtra lub katalizatora z wody
  • Suszenie filtra przepływającym gorącym powietrzem

Powyższa procedura jest gwarancją usunięcia 99% sadzy oraz popiołu, a także oleju silnikowego lub płynu chłodniczego z filtra DPF lub katalizatora. Dodatkowo też: 3. Wykonujemy test ciśnienia zwrotnego dla potwierdzenia skuteczności usunięcia sadzy i popiołu. 4. Oceniamy ponownie stan techniczny, wykonujemy dokumentację zdjęciową, drukujemy protokół 5. Po procesie regeneracji DPF/FAP i ponownym montażu w pojeździe, wykonujemy przyuczenia sterownika silnika do prawidłowo działającego filtra cząstek stałych.

Dezaktywacja Układów Oczyszczania Spalin DPF/FAP, SCR, ADBLUE, EGR – Toruń

SCR to układ selektywnej redukcji katalitycznej, którego głównym celem jest redukowanie emisji szkodliwych cząstek do otoczenia. W celu poprawnego funkcjonowania systemu SCR konieczne jest stosowanie specjalnego preparatu AdBlue. Wszystkie nowoczesne samochody z silnikiem diesla posiadają dodatkowy wlew tuż obok tego na paliwo, dzięki temu możliwe jest szybkie uzupełnienie płynu. Dezaktywacja/usuwanie AdBlue polega na wprowadzeniu zmian w oprogramowaniu samochodu. Już na tym poziomie wykorzystywane są tak zwane mapy tworzone indywidualnie dla każdego pojazdu. Przed przystąpieniem do zmodyfikowania oprogramowania, każdy pojazd jest indywidualnie diagnozowany, następnie przygotowana mapa wgrywana do komputera samochodu.

Ostatnim krokiem jest ponowna diagnoza mająca na celu sprawdzenie, czy wszystkie pozostałe parametry samochodu są zgodne ze stanem sprzed wgrania mapy. Usunięcie lub zmodyfikowanie oprogramowania możliwe jest do zastosowania zarówno w samochodach osobowych, jak i większych modelach ciężarowych. Możliwość zmodyfikowania oprogramowania jest w tym przypadku szczególnie istotna ze względu na częstą obecność w trasie. Na cały proces wykonanych prac dajemy dożywotnią gwarancję. Usunięty systemowo układ SCR nie ma prawa ponownie emitować błędów związanych z mocznikiem AdBlue.

Usuwanie Adblue, a tak właściwie programowe wyłączenie systemu SCR z poziomu sterownika za pomocą indywidualnej mapy, to jedyna, relatywnie najtańsza i skuteczna opcja umożliwiająca uporanie się z dość uporczywym i niezwykle kosztownym w naprawie systemem oczyszczania spalin SCR. W praktyce, takie modyfikacje ą zupełnie bezpieczne i pozbawione jakichkolwiek niepożądanych objawów, takich jak dymienie, zwiększone spalanie, zapychanie filtra cząstek stałych, czy nieprawidłowa praca silnika. Auto zachowuje się dokładnie tak jak starsze egzemplarze tego samego modelu z poprzednich lat, które w system AdBlue po prostu nie były wyposażone! Mało tego, normy emisji spalin pozostają w normie dla każdego pojazdu, więc nasuwa się pytanie, czy na pewno w przypadku tego systemu chodzi o ekologię czy może jednak bardziej o biznes…?

Jak Wygląda Proces Usuwania AdBlue w Naszej Firmie – Toruń

  • Najpierw wykonujemy diagnostykę komputerową celem potwierdzenia konkretnego defektu i usterki AdBlue.
  • Następnie zgrywamy oryginalną mapę sterownika, zachowując jej kopię na swoich serwerach.
  • Proces zgrywania mapy odbywa się poprzez złączę OBD bez konieczności otwierania sterownika.
  • Piszemy nowy, indywidualny soft pod Twój konkretny model samochodu, celem wyłączenia. wszystkich aspektów SCR i AdBlue.
  • -Wgrywamy mapę – testujemy auto i wykonujemy resety.

Objawy Problemów z AdBlue – Rozwiąż Swój Problem w Toruniu

  • Komunikaty o konieczności dolania płynu AdBlue mimo pełnego zbiornika.
  • Kontrolki sygnalizujące błędy na desce rozdzielczej.
  • Odczuwalne ograniczenie mocy pojazdu.
  • Komputerowe ograniczanie prędkości.
  • Komunikaty z odliczanymi kilometrami do czasu unieruchomienia pojazdu.

Zadbaj o Swoje Auto! Regeneracja Turbin i Turbosprężarek Toruń